några åsikter...

Jag stödjer inte SD, men vissa av deras åsikter kan jag hålla med om. Jag vill att Sverige skall vara svenskt och att invandrare skall anpassa sig efter våra lagar och våra regler. Och när det anses som rasistiskt att bära en tröja med den svenska flaggan på eller sjunga nationalsången i skolan, då blir jag arg. Varför är det rasistiskt för? Vi förbjuder ju inte invandrare att fira sina högtider och gå runt med sina flaggor på tröjan. Varför är det då rasistiskt att i SVERIGE sjunga den SVENSKA nationalsången och ha tröjor med den SVENSKA flaggan på? Är det någon snäll själ som kan förklara det för mig? Jag menar t.ex när jag var i Indien, då anpassade vi oss efter dom. Vi fick inte visa axlarna eller ha byxor som slutatde över knäna. Det fick vi anpassa oss efter, varför skall då t.ex kvinnor från Irak bära niqab och burka här i Sverige när vissa anser det som stötande och vi människor (dom flesta) behöver se mer än ögonen för att kunna lära känna folk? Jag har absolut ingenting emot slöja som bara täcker håret, eftersom att då kan vi fortfarande se ansiktsuttryck och sånt och det är precis som att jag skulle ha en mössa på vintern som täckte mitt hår, men det jag är emot är just burka och niqab eftersom att det täcker allt förutom ögonen!



Men detta är bara mina åsikter och eftersom att Sverige har yttrandefrihet så uppskattar jag om ni inte blir sura! :)


Kommentarer
Postat av: majelicanorman - it's you i can't replace.

sv; DU är söt! :) <3

2010-09-18 @ 21:45:17
URL: http://krusbarspaj.blogg.se/
Postat av: Neha

Jag kan hålla med dig. Jag vill kunna se en människas ansikte. Där där med flaggan tycker jag bara är pinsamt! Liksom det är sverige?

2010-09-18 @ 22:30:26
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej allt bra :D?

2010-09-18 @ 23:01:10
URL: http://marcuswoxter.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

vi får se

2010-09-18 @ 23:09:45
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: isabelle olofsson

håller med dig!!!



du kan svara till min nya! ;)

2010-09-19 @ 20:13:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida/blogg:

skriv din komentar:

Trackback