önskeinlägg: photoshoptips.

Jag fick en önskan om att jag skulle visa hur man "klipper ut" bilder, alltså så som jag har gjort med bilden i min header. Detta är för er som har photoshop för i några andra program så vet jag inte hur man gör! :)

Steg 1: Du börjar med att öppna bilden. Jag tog bara någon randombild på Miley Cyrus.



Steg 2:  
Välj verktyget; Magnetic Lasso Tool.


Steg 3:
Börja med att "fästa" "lassot" vid en punkt jag gjorde det där jag har målat en pil. Sedan drar du musen vid motivet, i mitt fall Miley. (Du skall INTE hålla in musknappen när du drar.) När du har dragit en bit så "fäster" du "lassot" igen (alltså trycker på musknappen), drar och fäster igen. Så att det ser ut ungefär som på bilden. När du har markerat ett område runt om motivet klickar du på delete så försvinner det och blir vitt.




Steg 4:
Sedan fortsätter du att "ta bort" bakgrunden runt om motivet.


Steg 5:
Efter det väljer du "Eraser Tool" och suddar ut det övriga.




Steg 6:
När du har suddat klart ska det se ut såhär!


Jag hoppas att ni förstod, jag vet att jag är jättedålig på att förklara! Men jag har lärt mej hur man "klipper ut" själv, så jag har aldrig hört nån annan förklara så då blir det svårt för mig! Aja, hope you got it! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

när jag klipper ut så gör jag att hela hon blir markerad, kopierar och klistrar in på en ny sida med vit bakgrund ;D

2010-10-10 @ 19:10:45
URL: http://iisssabelle.blogg.se/
Postat av: Jojjjjoh - No regrets, shit happens

Hur gör man sen för att få den på en annan bakgrund?

2011-02-16 @ 22:47:20
URL: http://jojjjjoh.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida/blogg:

skriv din komentar:

Trackback